Organisaties dienen de nieuwe plaats en functie die computers innemen in ons leven te omarmen en hun investeringen in cloud op te schroeven. Dit zijn enkele van de aanbevelingen uit het onderzoek van IBM en Oxford Economics naar cloudtechnologie onder 802 beslissers en gebruikers.
Uit het onderzoek bleek dat het merendeel van de gebruikers cloud computing gebruikt om de band tussen IT en de business te versterken en de integratie van mobiele devices, social media, analytics en big data te bevorderen. Deze integratie geeft de mogelijkheid om te anticiperen op de behoeften van gebruikers door kennis van de onmiddellijke context van de gebruiker, waaronder locatie, sociale situatie en de huidige activiteit. Vervolgens zijn de bedrijven in staat een contextgevoelige aanbieding te doen. Deze nieuwe manier van werken biedt bedrijven dan ook 136% zoveel kans om snel in te spelen op ontwikkelingen in de markt en veranderende behoeften van de klant. Klantrelaties kunnen eenvoudig opnieuw worden vormgegeven.
Het percentage beslissers binnen het topkader die het strategische belang van cloud erkennen, is dan ook verdubbeld van 34 procent naar 72 procent. Zij gaan hiermee zelfs hun IT-collega’s voorbij.
Het onderzoek geeft aan dat bedrijven vooral cloud-investeringen dienen te doen binnen de gebieden waar ze zich kunnen onderscheiden van de concurrent. Twintig procent van deze visionaire organisaties weet door middel van cloud hun omzetgroei maar liefst te verdubbelen. Hun winstgroei is zelfs 2,5 keer zoveel geworden.
Ook nieuwsgierig geworden wat cloud voor u kan betekenen? Wij gaan graag met uw in gesprek.